Inga ursäkter..!!!

Semester är ingen ursäkt för att inte träna. Du kanske inte har tillgång till gymmet men det är ett ypperligt tillfälle att kombinera att få vara ute i solen, frisk luft och träning. Cirkelträning är något jag har fastnat för, speciellt om man har ont om tid. Kom på ett par övningar för hela kroppen. Har du tillgång till hopprep, gummiband, en bänk/stol, sandstrand, osv, så är möjligheterna oändliga. Blanda pulshöjande- med styrkeövningar. Hitta en intervalltid som du tycket passar dig, jag brukar välja mellan 20-30 sekunder beroende på övningar, och ca 10 sek vila mellan varje intervall. Ladda hem en app där du kan ställa in intervalltiderna så slipper du hålla koll på klockan, sätt på din favorit musik och bara kör!! Idag körde jag tre olika program, där varje innehöll 6 övningar, en pulshöjande-, en mag-, en rygg-, en ben-, en stabiliserande- samt en armövning. Jag körde två varv á 25 sek arbete, 10 sek vila, per program. Sen avslutade jag med lite hopp övningar på stranden och bänken på bryggan. Helt underbart!!! Fick inte bara energi av träningen utan av miljön också. Grannarna trodde säkert att jag va helknäpp men de får man ta :D

Så ut och spring, lek i vattnet, spela nåt fysiskt spel, cirkelträna. Som sagt, finns inga ursäkter trots att det är semester. Sen kan man ju njuta av semestern lite mer om man samtidigt rör på sig!! Kan inte bli så mkt bättre!! Nu ska vi spela lite kubb!! Heja mej :D Nog bäst för husefriden att jag vinner :P

Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone- DELA INLÄGGET!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.


Ett svar till Inga ursäkter..!!!

  1. lukas skriver:

    exempel på rygg och arm övningar utan redskap?
    även stabilisering övning.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>